Перекладач

пʼятницю, 27 травня 2016 р.

Екологічний калейдоскоп "Я, мале дитя, берегтиму на планеті життя"

26 травня у Буській районній бібліотеці для дітей пройшов цікавий пізнавальний захід – екологічний калейдоскоп «Я, мале дитя, берегтиму на планеті життя». Учасниками були учні 2-Б класу Буської гімназії ім.Є.Петрушевича та їхній класний керівник Галина Ярославівна Кузьма. Вони завітали до бібліотеки не з порожніми руками, а з виконаними творчими завданнями на тему «Як зробити чистою річку Полтву?» Спочатку бібліотекар молодшого відділу Надія Миронівна Островська провела з дітьми коротку екскурсію залами книгозбірні, оскільки деякі учні є тут вперше.



 Діти почули розповідь про те, які екологічні проблеми існують  у нашому місті та як руйнуються історичні пам’ятки. Прикладом стали змілілі річки Солотвина та Рокитна, міське озеро.У минулих століттях наші річки були повноводними, чистими, багатими на рибу, яку часто жителі ловили вручну. Сьогодні у найбільшу річку Західний Буг, яка протікає у місті, впадає  Полтва із брудними стічними водами.У парку, котрий у минулому належав графам Бадені, сохнуть дерева, зовсім зникли рідкісні екзоти – тюльпанове та платанове дерево, магнолії та інші.
А сам графський палац руйнує як природа, так і людська недбалість. Діти довідались, що 25 травня цей палац було передано у власність мешканців міста.
Кожен учень представляв свій твір, у якому виражав своє ставлення до наболілої проблеми.






 Бібліотекарі провели з дітьми цікаву мандрівку за матеріалами дитячих журналів «Яблунька» та «Малятко», у яких порушуються питання охорони природи.





 Оскільки наближається міжнародний День захисту дітей, то учні залишили нам свої малюнки, які будуть експонуватись у нас на виставці «Дякуємо за щасливе дитинство!» 






У роботах Діани Павлик, Андріани Вольської, Яни Чабан, Вікторії Вальчак, Вікторії Гладан, Вероніки Дуган, Віталіни Дзюби та Руслана Якиміва відтворено їхнє індивідуальне  ставлення до родини, країни, природи. Оглянувши малюнки, бібліотекарі відзначили, що найбільше діти прагнуть чистого неба, яскравого сонця, щасливої родини,тобто, миру.






Ознайомтесь, будь ласка, з  найцікавішими міркуваннями щодо екологічних проблем, які висловили діти від імені річки Полтви. До їхніх доречних порад варто прислухатись і дорослим, аби вчасно запобігти страшній екологічний катастрофі.

«Серед живописної Львівщини тече річка Полтва.Я завжди йду і чую її плин. Водичка біжить і шепоче: «Мені важко, я хворію. Люди, навіщо ви мене отруїли?»    (Галай Маргарита, «Скарга річки Полтви»)

«Я -  річка Полтва. Я хочу, щоб мене не забруднювали люди, бо це шкодить           рибкам, які живуть у моїй воді. Не шкодьте мені, тоді ви не зашкодите собі!»
                                            (Руслан Якимів)

«Шановні мешканці Буська! Звертаюся до вас я, ваша річка Полтва. Не забруднюйте мої береги, не викидайте в моє русло сміття, бо від ваших таких недбалих дій я помираю. З кожним днем я все більше страждаю від забруднення. Мене ще можна врятувати. Очистіть мої води і бережіть мене».
                              (Чабан Яна, «Наслідки байдужості»)

«Я – річка Полтва. Хочу написати скаргу на жителів нашого міста. Вони – байдужі, черстві люди. Мешканці міста не люблять природу, не бережуть її. Вони засмічують мої береги, забруднюють воду. Будьте людьми! Бережіть природу!»         (Гладан Вікторія)    

«Я – річка Полтва, забруднена через те, що люди в мене викидають сміття, виливають каналізаційні нечистоти, не чистять та не ставлять очисних споруд. Не викидайте в мене сміття, тож ви собі робите лихо»
                               (Павлик Діана) 

 «Річка Полтва, яка протікає у місті Буську,  є дуже забруднена. Вона ніби промовляє до людей і просить їх: «Не засмічуйте мене, не викидайте всякого   непотребу у мою воду! Схаменіться і подумайте про наслідки своїх дій!»
                                 (Рудак Роман)

 «Не викидайте у мене сміття. Тим ви собі робите шкоду. Будьте людьми! Через вас я хворію. Через вас я помираю»
                                    (Кінь Софія)

                                                                                   



Немає коментарів:

Дописати коментар